יום חמישי, 4 במרץ 2010

למה זה מגיע לי? או למה נשים לא יודעות לפרגן לעצמן התאוששות מלאה אחרי הלידה

על המגמה של נשות ישראל לעבור אחרי הלידה מבית החולים למלון יולדות.


בראשית היו אלה רק הנשים החרדיות, שהרשו לעצמן לצאת לבית הבראה לאחר הלידה. מיד לאחר הלידה הן לוקחות את התינוק החדש ועוברות אתו לבית החלמה. זהו חלק בלתי נפרד מתהליך הלידה, שאף יולדת חרדית לא תוותר עליו. יש שאומרות שזו עבורן החופשה השנתית. ככה זה כשיולדים (כמעט) בכל שנה.


עם השנים, בנות ישראל החילוניות והדתיות הלאומיות החלו להבין שיש דברים בגו, ושאחרי הלידה צריך לנוח. לא לחינם נקראת התקופה משכב לידה. אבל גם היום, עדיין לא כל הישראליות מפרגנות לעצמן בקלות כמה ימי מנוחה, אחרי בית-החולים ולפני החזרה הביתה.


היום יותר ויותר נשים בישראל בוחרות לעזוב את בית-החולים ולעבור למלון-יולדות. בניגוד לתפיסות מיושנות, שראו ביולדת "חולה" הזקוקה לאשפוז, היום ברור שהלידה היא תהליך טבעי, יפה ובריא, ואין כל צורך שהיולדת תשהה בבית-חולים אחריה.


לכן הוקמו בתי-מלון ליולדות בקרבת מקום לבתי-החולים ליולדות, כדי לאפשר ליולדת לצאת מבית-החולים, מבלי להתרחק יתר על המידה מהצוותים הרפואיים המקצועיים, וליהנות משהות בתנאי בית-מלון, בעוד התינוק החדש נמצא בתינוקייה, תחת פיקוח והשגחה של צוותים מקצועיים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.


יולדת, המגיעה למלון-יולדות, נהנית ממספר ימי התאוששות, בהם היא מסתגלת למצבה החדש ואוספת כוחות לקראת הפרק החדש בחייה. האמהות נחות, אוכלות מזון שמותאם לצרכיהן ומתחזקות, בשעה שאחיות מנוסות ומיומנות מטפלות בתינוקות, דואגות לכל צרכיהם ומבטיחות, שהימים הראשונים לאחר לידתם יעברו עליהם בתנאים אופטימלים ועם הרבה חום ורוך.


נשים המתאכסנות במלון-יולדות נהנות ממקלחת פרטית בחדר פרטי, עם מיטה נוחה ומתכווננת, טלוויזיה, מטבחון, כרית הנקה ושידת החתלה. האם בוחרת כמה זמן התינוק ישהה במחיצתה, ורשאית להחזיר אותו לתינוקייה בכל שעה משעות היממה.
הצוות המקצועי עורך לנשים השוהות במלון הדרכות בנושאים מגוונים, כולל הדרכות פרטניות והדרכות קבוצתיות בנושאי הנקה והזנת תינוקות, עיסוי תינוקות, ליווי התפתחותי של התינוק, הדרכה לאמבטיה ועוד.


הדסה בייבי הוא מלון יולדת פסטורלי, לאם ולתינוק, הממוקם בקריה הרפואית של הדסה עין-כרם, ונהנה מליווי מקצועי של רופאים מבית-חולים הדסה. המלון משרת יולדות מכל בתי החולים בכל רחבי הארץ, המגיעות למקום החל מ-48 שעות לאחר הלידה ועד שימלאו לתינוק 30 יום.


המלון מגיש לאורחות המלון ארוחות מגוונות ומזינות, שנבנו על ידי תזונאית ובהכשר מהודר, ומציע גם לובי רחב ידיים לאירוח מבקרים או לעריכת אירוע ברית או בריתה במקום.


הדסה בייבי ממוקם בקריה הרפואית של הדסה עין-כרם וצופה אל הרי יהודה. זהו מלון-היולדות הפסטורלי ביותר בישראל, עם אוויר הרים ונוף קסום. המלון נהנה מנגישות גבוהה לכביש מספר 1 ולכביש 6. בהדסה בייבי השהות היא על בסיס פנסיון מלא באחד מ-24 החדרים המהודרים או באחת מ-4 הסוויטות המפוארות.


ניתן לשהות במקום רק לילה אחד או להאריך את השהות ככל שתחפצי. גם הבעל יכול להצטרף אליך ואל תינוקך על בסיס לינה וארוחת בוקר. לשוהות במלון מוצעות ארבע סדנאות שבועיות, בנושאים מגוונים המעניינים כל אשה לאחר הלידה: עיסוי תינוקות, סדנת הנקה, תזונה והזנת התינוק, ליווי התפתחותי ועוד.


בהדסה בייבי תינוקייה מקצועית ומאובזרת, המאויישת 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, על ידי צוותים מקצועיים ואחיות מוסמכות, שעברו הכשרה מתאימה בבית-חולים הדסה הסמוך.
האם יכולה להחליט מתי התינוק ישהה במחיצתה ומתי ישוב לתינוקייה, ויכולה לישון בשקט, בידיעה שהוא מטופל בידיים אמינות ואוהבות.


מסעדת המלון מגישה ליולדת 3 ארוחות כשרות למהדרין – חלביות ובשריות – שהותאמו לצרכיהן של נשים לאחר הלידה על ידי תזונאית.

ניתן לערוך במקום בריתות ולארח את המוזמנים בלובי רחב הידיים של המלון. למעוניינים, קרובי משפחה מוזמנים לשהות במלון עין-כרם הצמוד.


השהות במלון הדסה בייבי היא פינוק, אך נשות ישראל מבינות שלא מדובר במותרות, כי אם בהכרח ושמותר להן לומר לעצמן – מגיע לי!


בשנים האחרונות ניכר שינוי במגמה, ויותר נשים בישראל מפרגנות לעצמן כמה ימים של החלמה ומנוחה, ובוחרות לעבור מבית-היולדות למלון, לפני תחילת הפרק החדש בחייהן, וההתמודדות עם התוספת הטרייה למשפחה ועם יצירת שגרה חדשה.


שאלי את עצמך, האם את מפרגנת לעצמך כמה ימי מנוחה, אחרי הלידה ולפני החזרה לשגרה? למה? כי זה מגיע לך!

הדהס בייבי- מלון יולדות בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה